09 April 2011

Dunia Internetmu inisiatif baru Maxis

JEAN-PASCAL bersama Naib Presiden Produk, Peranti dan Inovasi Maxis, T Kugan mencuba 
Dunia Internetmu Maxis selepas pelancaran di Kuala Lumpur, semalam.



MAXIS Bhd muncul sebagai penyedia perkhidmatan mudah alih pertama Malaysia dengan menyediakan akses kepada kandungan digital tempatan untuk semua komputer, peranti mudah alih dan televisyen berprotokol internet menerusi insentif terbarunya yang dikenali sebagai Dunia Internetmu. 


Ketua Operasinya, Jean-Pascal Van Overbeke, berkata insentif dilancarkan menerusi portal komuniti Maxis, mylaunchpad.com.my itu membolehkan pengguna mengakses kandungan digital termasuk hiburan, berita, permainan dalam talian dan e-mel myMaxis.
Ia, katanya, diperkenalkan bagi membantu kerajaan meningkatkan kadar penembusan internet di Malaysia dengan menyediakan akses alternatif ke internet menerusi semua jenis telefon mudah alih biasa berbanding hanya melalui telefon pintar seperti sebelumnya.

“Inisiatif ini disasarkan bagi meluaskan penembusan internet dikalangan 29 juta penduduk Malaysia dengan menyediakan akses mudah alih yang selesa sama ada perkhidmatan pesanan ringkas, e-mel atau kandungan digital.

“Kesemuanya digabungkan dalam satu pelokasi sum ber seragam (URL), mylaunchpad. Ia bukan bertujuan menjana pendapatan, apa yang kami lakukan adalah meningkatkan penembusan.

“Jika penembusan internet meningkat dan jumlah pengguna mengakses ke internet bertambah, tentu penguasaan pasaran kami lebih besar,” katanya selepas pelancaran Dunia Internetmu di Kuala Lumpur, semalam.
Turut disediakan dalam insentif itu adalah e-mel percuma untuk orang ramai, myMaxis, gabungan perkhidmatan SMS, MMS, e-mel dan rangkaian sosial semuanya dalam satu akaun dan ia boleh diakses menerusi semua jenis telefon mudah alih biasa dan pintar.

Bagi setiap pendaftaran akaun myMaxis, pengguna akan layak menerima akaun berkapasiti dua mega bait (MB) dan boleh dipertingkat dengan bayaran

No comments:

PANDUAN BERNIAGA DI SHOPEE

Tahukah anda bahawa ramai usahawan twlah berjaya menjana ratusan ribu ringgit di SHOPEE. Ramai yang telah mencuba berniaga di SHOPEE tetapi ...