28 October 2009

BERITA03 PELUANG BERNIAGA PAU











Hi

Apakhabar semua

Semoga ceria selalu

Hari ini ada berita niaga yang dihantar dari seorang pengusaha pau di Johor. Jom sama-sama kita baca peluang niaga yang ditawarkan oleh syarikat tersebut:



Saya disini sebagai wakil dari Agro Economics Foods Industry (001873880-T) ingin memberi peluang kepada peniaga kecil atau penjaja yang ingin menambah pendapatan dengan menjual Pau Pesta.



Pengenalan
Pau Pesta sudah dikenali ramai di kawasan Johor terutama di Batu Pahat, Johor Bahru, Kluang, dan juga Mersing. Perusahaan Pau Pesta yg sudah lama bertapak di Johor dan kini ingin mengembangkan sayapnya ke Lembah Klang. Berpusat di Kajang, pihak syarikat pengedaran yang menjalin ushasama dengan Perusahaan Pau Pesta untuk mengedar Pau Pesta dikawasan Kajang dan sekitarnya.
Kami memberikan peluang kepada penjaja kecil untuk menambah pendapatan sampingan. Sasaran kami adalah penjaja kecil yg berniaga kecil-kecilan adalah untuk membantu golongan ini untuk menjadi lebih berjaya.
pihak syarikat akan membekalkan peralatan dan peniaga hanya perlu menyediakan tong gas dan tempat untuk berniaga.antara peralatan yg dibekalkan oleh pihak syarikat adalah seperti berikut:
set pengukus ( lengkap seperti didalam gambar)papan tandatanda harga pau untuk dijual
jika berminat sila hubungi:
019-7859355 - halim
017-4832674 - fauzi

Kelebihan / daya penarik.

1.Pendapatan jualan RM 40 sehari (100 biji). Hanya bermodalkan gas memasak RM 24 + (RM 50 sekali sahaja sebagai deposit tong gas jika tiada). Bekalan gas memasak yg boleh bertahan sehingga sebulan.
2.Harga runcit RM 1.40 – RM 1.60 sebiji manakala harga ambil dari pengedar RM 1.00 – RM 1.20. margin keuntungan yg besar (40%) untuk setiap biji.
3.Pau yg bersaiz besar berbanding pau yg sedia ada di pasaran.
4.Rasa yg tersendiri.

5.Tekstur pau yg lembut di bahagian dalam tetapi tidak mudah deformasi.
6.Harga kompetetif. Harga runcit RM 1.40 sebiji bagi kaya kacang kelapa. Manakala RM 1.60 bagi ayam dan juga daging. Harga biasa bagi pau yg berada di pasaran.
7.Aroma steaming tray kayu yg tradisional berserta wap daun pandan memberikan satu daya penarik yg tersendiri berbanding pau yg dijual menggunakan stainless steel steaming tray.
8.Pau yg dikenali ramai di kawasan Johor terutama di Batu Pahat, Johor Bahru, Kluang dan juga Mersing mempunyai pelanggan tetap yg meminati Pau Pesta.
9.Milik penuh Bumiputera dan bukan seperti pau lain yg hanya bumiputera dari segi nama.
10.Syarikat pengedaran juga milik penuh bumiputera.
11.Penyimpanan pau yang mudah:- bagi kacang dan kaya - boleh bertahan sehingga 2 hari disimpan di suhu bilik.- bagi lain2 jenis pau – boleh bertahan sehingga 2 hari disimpan didalam peti sejuk ( chiller)- penggunaan penyejuk beku boleh memanjangkan jangka hayat pau sehingga beberapa minggu..
12.Pengurusan mudah yg tidak memerlukan kemahiran tinggi. Pengukusan/ pemanasan.
13.Titikan warna yg berbeza bagi pau yg berlainan inti bagi memudahkan pengecaman jenis pau: - oren = daging- hijau = ayam- cokelat = kaya- merah = kelapa- tiada titikan warna = kacang merah
14.Kadar bahan pengawet yang digunakan sangat rendah iaitu 0.05% sahaja memberikan rasa pau yg tulen.
15.Pihak syarikat akan memberi sedikit latihan ringkas tentang pengurusan pau bagi memastikan pau sentiasa dalam keadaan baik.
16.Peluang penambahan pendapatan kepada penjaja kecil.

Ha macamana
Anda berminat nak berniaga pau
Ni peluang baik ni
Hubungilah syarikat tersebut
SEMOG BERJAYA

2 comments:

Anonymous said...

slm...dua tahun lepas sy menual pau ni di tempat sye kerana sy tw pau ni mmg sdp dan dgn size yg besar cukup bt org rs puas hati. tp sekarang knp size nye menjadi begitu kecil sedangkan harganye telah bertambah rm0.10???..
sy nk jual semula pon da rs tdk berani.

Anonymous said...

Mau Pau Puchong yang sentiasa besar, lembut, puas hati dimakan dan fresh? Call Pak Cik Pau Salependi Puchong untuk tempahan,,, terkenal sejak 20 tahun sekitar Puchong, Cheras dan Putrajaya Cyberjaya, call 016-9491620, dimasak segar setiap hari kecuali Isnin cuti,,, sedia untuk tempahan majlis keraian dan keramaian atau sedekah anak2 yatim @ miskin,,, juga dikenali sebagai Pau Warisan di LRT Bandar Tun Razak, Sup Meletup Bandar Permaisuri, Taman Tenaga dan Taman Jaya Bandar Tun Razak,,, Call Pakcik Pau Direct 016-9491620,,,

PANDUAN BERNIAGA DI SHOPEE

Tahukah anda bahawa ramai usahawan twlah berjaya menjana ratusan ribu ringgit di SHOPEE. Ramai yang telah mencuba berniaga di SHOPEE tetapi ...